Organigrama primăriei? Apă de ploaie. Ne costă mai mulţi bani ca înainte!

O nouă organigramă la primărie. Sună frumos, dar ce s-a votat azi în Consiliul Local e apă de ploaie. 200 de poliţişti comunitari afară. De ce tocmai poliţişti? Sunt mai puţini şmecheri pe stradă? Nici vorbă.

S-au externalizat Direcţia Pieţe şi DSPM. În loc au fost puse Eco-Piaţa şi Servicii Municipale, care vor prelua actualii angajaţi.

România are 1,4 milioane de bugetari. Cine a umflat sistemul nu mai discutăm aici, dar restructurarea e necesară. Prea mulţi funcţionari, prea multă birocraţie. O armată de oameni stă prin birouri degeaba. 900.000 ar fi suficient.

În administraţia din România se toacă banii aiurea. Azi la şedinţa de CL, fiecare consilier avea în faţă câteva kile de hârtii. De ce nu li se servesc aleşilor proiectele direct pe laptopuri?

În birouri, oamenii sunt nemulţumiţi. Cică Mihai Chirica are leafă de 20 de milioane. Dacă e aşa, atunci e puţin. Trofor nu avea nici el decât vreo 10 milioane. La fel de puţin.

Dacă ar fi fost măturaţi din posturi câteva zeci de funcţionari din primărie, cu cât ar fi putut creşte leafa lui Chirica sau a lui Trofor?

Faptul că nu-s suficienţi oameni intr-o institutie sau intr-un birou reprezinta o lozincă perimată. Întotdeauna nu vor fi angajaţi suficienţi. Birocraţia cere în permanenţă resurse suplimentare. Dacă ai 5 funcţionari într-un birou, găseşti că ar fi nevoie 7, dacă ar fi 7 , şeful ar mârâi că îi mai trebuie 3. Şi tot aşa.

Statul toacă banul cu o „eficienţă” uimitoare. Hai să luăm ca exemplu TVR-ul, deşi n-are legătură cu administraţia. Emisiuni care se fac cu zeci de oameni în televiziunea publică se fac cu doar câţiva într-una privată, care are audienţă cel puţin cât televiziunea publică.

Sedii, maşini şi lefuri pe măsură. Are curaj cineva să intre cu buldozerul? Nu. Pentru că sunt contracte colective negociate ca la carte, iar sindicatul a gata de proces.

Administraţia nu se va restructura singură. Va găsi rapid modalităţi de a muta totul dintr-o mână în alta. Nimic nu se pierde, ci se transforma. Desfiinţăm posturi de secretari de stat pentru a crea altele noi. Desfiinţăm Direcţia de Pieţe, dar facem Eco-Piaţa SA. Din aberaţiile birocraţiei româneşti. Când se va gîndi oare cineva şi la bietul contribuabil?

Administratie

Comentarii

4 comentarii to “Organigrama primăriei? Apă de ploaie. Ne costă mai mulţi bani ca înainte!”

Scrie un comentariu

(obligatoriu)

(obligatoriu)