Despre timpul pierdut pe uliţele din Moldova. Studiu de caz: traseul Iaşi-Rădăuţi

Din 2006 încoace am făcut zeci de drumuri cu maşina pe ruta Iaşi-Rădăuţi. De fiecare dată, constat că nimic nu s-a schimbat. Aceleaşi drumuri peticite, mai bune în afara localităţii, proaste în interior. Iaşi-Tg. Frumos-Paşcani-Fălticeni-Suceava-Rădăuţi. Un traseu de 180 de kilometri, pe care oriunde în Europa îl faci în cel mult o oră şi jumătate. La noi îţi trebuie cam trei ore. Poţi forţa în două ore şi jumătate. Asta dacă ai tupeu şi evident, bani de amendă. Nici una dintre localităţile amintite anterior nu are şosea de centură. La Suceava cică se lucrează, dar probabil va mai trece un an sau doi până va putea fi ocolit oraşul.

La Paşcani drumurile din oraş sunt super-proaste. La fel şi în Fălticeni, unde imediat ce intri în localitate, îţi dai seama că străzile au fost re-re-peticite.

Singura porţiune pe care poţi circula fără probleme e Iaşi-Tg. Frumos. Doar că ai multe localităţi pe traseu şi eşti nevoit să calci des pe frână pentru a nu depăşi viteza legală.

Infrastructura e marea problemă a Moldovei. N-avem nici o autostradă în lucru (şi nici nu vom avea în următorii ani!), iar centurile municipiilor se mişcă în ritm de melc. Pierdem o mulţime de timp pe drumurile României, dar nimănui nu-i pasă.

Iar ca tacâmul să fie complet, până şi obţinerea banalei roviniete durează 15 minute. S-a întâmplat ieri dimineaţă la Petromul din Păcurari. Nu angajaţii benzinăriei sunt neapărat de vină, ci modalitatea birocratică, cu introducerea unei grămezi de date pe calculator. Nu mai bine s-ar scana certificatul de înmatriculare? Ar lua un minut, iar şoferii n-ar mai sta minute bune la altă coadă decât la cea la care se plăteşte benzina.

Administratie

Comentarii

3 comentarii to “Despre timpul pierdut pe uliţele din Moldova. Studiu de caz: traseul Iaşi-Rădăuţi”

Scrie un comentariu

(obligatoriu)

(obligatoriu)