Nici măcar tronsonul de autostradă Iaşi-Tg Neamţ nu e sigur că se face până în 2020
Comisia Europeana a acceptat varianta finala si revizuita a Master Planului General de Transport (MPGT), impreuna cu documentele – cheie ce stabilesc proiectele prioritare si calendarul de realizare, a anuntat joi Ministerul Transporturilor. Pe langa mici modificari – autostrada de la Bacau la Pascani transformata in Drum expres, Inelul de autostrada a Capitalei facut pe partea de nord initial ca “half-profile” si extinderea la 3 benzi pe sens a autostrazii Bucuresti-Pitesti, documentul aduce o informatie cruciala care, practic, imparte strategia in doua scenarii: unul optimist, in care pana in 2020 s-ar putea face aproape toate marile autostrazi si drumurile expres din plan, si altul pesimist in care, din cauza politicilor fiscale nedisciplinate si a lipsei de reforma, abia daca se va reusi terminarea autostrazii Sibiu-Pitesti si a celor cateva autostrazi deja incepute.
In scenariul optimist, in care Romaniei i-ar fi aprobata clauza de reforma structurala si derogarea de 0,5% din PIB deficit anual, planul prevede realizarea urmatoarelor proiecte:
Autostrazi: Sibiu – Pitesti, Comarnic – Brasov, Sibiu – Brasov, Tg Neamt – Pascani – Iasi, Nadaselu – Suplacu de Barcau (Bors si Oradea), Pitesti-Craiova si A0 (Inelul Bucurestiului).
Detalii pe hotnews.ro
Pana se va face autostrada in Moldova se va inventa teleportarea
. Nu vreau sa fiu eurosceptic dar se pare ca nici cei de la Bruxelles nu dau doi bani pe diferentele de dezvoltare dintre regiuni, fiind probabil mai interesati de axele de transport pe care sa mearga camioanele de la Kaufland, Lidl si restul hoardei de retaileri germani care sufoca Romania. Concluzia: boi la Bruxelles, boi la Bucuresti.