Noul proiect de la Aeroportul Iași ar trebui făcut pentru un flux de trei milioane de pasageri. Deocamdată, Maricel Popa este preocupat să-și proptească favoritul în fruntea aerogării

Aeroportul din Iași a avut în septembrie 115.000 de pasageri, ceva mai puțini decât în iulie și august, când au zburat charterele către Grecia și Turcia. În primele 9 luni din 2017, s-au înregistrat 870.000 de pasageri, cam câți au fost pe tot parcursul anului 2016. Iașul va trece binișor de pragul de un milion la finele anului, însă din acest moment, pentru a menține creșterea este obligatorie dezvoltarea aerogării.

Deja lucrurile sunt întârziate. BlueAir vrea să mai aducă un avion la Iași de anul viitor, ceea ce înseamnă 5-6 zboruri în plus. De asemenea, WizzAir a anunțat încă 6 noi destinații din primăvara lui 2018. Partea proastă e că nu mai există locuri pentru alte avioane pe platforma aeroportului, fiind absolut necesară și modernizarea terminalului T2, pentru a prelua surplusul de pasageri.

La fel de important este însă și drumul de acces către Aeroport. A trecut aproape un an și jumătate de la alegerile locale, însă primarul Mihai Chirica și șeful de la CJ Maricel Popa n-au mișcat un deget. Nimeni nu știe când și dacă se va face acest drum.

Dacă pentru investiția de la aeroport, responsabil este CJ-ul, drumul de acces nu poate fi făcut fără o înțelegere primărie-CJ. Doar că Mihai Chirica și Maricel Popa au alte preocupări. Chirica își continuă băile de mulțime și este preocupat excesiv de imagine. Mai nou, edilul încearcă să-și apropie bună parte din societatea civilă, lucru care pare să-i reușească, mai ales că primăria e darnică la împărțit fonduri.

De partea cealaltă, la CJ, Maricel Popa pare incoerent și fără substanță. Deocamdată, singura sa preocupare e instalarea unui consiliu de administrație obedient. A fost adus în fruntea aeroportului Mitică Rebegea, însă condițiile accederii acestuia în funcție ridică mari semne de întrebare.

În lipsa unui proiect clar la CJ și a unei conduceri la aeroport care să știe ce are de făcut, dezvoltarea pe mai departe a aeroportului este pusă în pericol.

Aerogara va trece de un milion de pasageri în acest an, însă este la doar 30 la sută din potențial. Ar trebui ca noul proiect de modernizare să fie făcut pentru un flux de trei milioane de călători, indiferent cât ar costa investiția. Potențial există, mai rămâne ca șefii Iașului să se apuce de treabă. La ce vedem azi, sunt puține șanse ca lucrurile să se miște prea repede.

Administratie

Scrie un comentariu

(obligatoriu)

(obligatoriu)