Iașul are 372.000 de locuitori, fiind pe doi, după București. Diferența față de Timișoara și Cluj e surprinzător de mare. Conjunctura e favorabilă, am avea nevoie și de niște autorități care să înțeleagă contextul

Iașul are cei mai mulți locuitori, după București. Capitala numără peste 2 milioane de oameni, în timp ce Iașul are 372.000 de persoane. Pe locul trei, la ceva distanță de Iași apare Timișoara, cu 331.000 de locuitori. Pe patru este Clujul – 323.000. Potrivit unei analize hotnews.ro, făcută în baza unor date transmise de Institutul Național de Statistică, pe locurile următoare se clasează Constanța, Craiova și Galați, care au puțin peste 300.000 de oameni fiecare. Brașovul are 290.000 de locuitori, în timp ce ultimele două poziții din top 10 sunt ocupate de Ploiești (230.000) și Oradea (222.000).

Interesant, primele zece orașe ale țării, inclusiv Capitala, au împreună 5 milioane de locuitori.

Faptul că Iașul are 372.000 de locuitori e o veste bună. Dar în același timp, ar trebui ca autoritățile să nu stea cu mâinile în sân, pentru că avem nevoie de o infrastructură pe măsură. Dacă luăm în considerare și localitățile învecinate (Miroslava, Valea Lupului, Lețcani, Tomești, Aroneanu și Holboca), probabil că întreaga zonă metropolitană numără aproape jumătate de milion de oameni. De altfel, mulți din cei care și-au luat case în zonele învecinate lucrează la firme din Iași. Cu alte cuvinte, orașul este și mai aglomerat.

De ce vestea e bună? Fiind o piață mare, companiile nu pot ocoli Iașul. Una este să-ți deschizi o afacere într-un oraș cu 75.000 sau 150.000 de oameni, iar altceva e să te duci într-o zonă unde locuiesc 500.000 de persoane.

Dar pe de altă parte, e nevoie de acțiune la Iași și de autorități care înțeleg exact ce au de făcut. E obligatoriu un transport eficient în Iași, astfel încât să nu fie o problemă cum ajungi din Copou în Nicolina spre exemplu. Sau de la Miroslava în Tătărași. De asemenea, trebuie construite rapid parcări de mari dimensiuni, pentru că la ritmul actual în câțiva ani orașul se va bloca.

Poate n-ar fi rău dacă s-ar gândi o variantă de cale ferată la suprafață, eventual un inel, astfel încât să poți ajunge rapid dintr-o parte în alta a orașului. Soluția ar fi costisitoare, dar trebuie să ne gândim la proiecte mari, nu la cârpeli.

Cert este că sunt perspective bune la Iași. Mai trebuie spus că până în 2060, județul Iași va pierde cei mai puțini locuitori (doar 7 la sută). La polul opus se situează Teleorman, care peste 40 de ani va avea o populație cu peste 60 la sută mai mică.

Administratie

Scrie un comentariu

(obligatoriu)

(obligatoriu)