Ipoteză lansată de jurnalistul George Onofrei: Mie-mi miroase a conflict între Blue Air şi Aeroportul din Timişoara pe motiv de Ryanair

Desfiinţarea cursei aeriene (operate de Blue Air) care leagă Iaşul de Timişoara şi de Cluj e, probabil, un dezastru pentru multă lume care îşi făcuse calcule (mai ales de business) ţinând cont de existenţa ei pentru 2018. La cât de praf este infrastructura rutieră în România, legăturile aeriene ieftine şi rapide între oraşele mari ale ţării, fără a mai trece prin Capitală, reprezintă o sursă importantă de creştere economică, iar direcţia trebuie să fie spre înmulţirea numărului de zboruri. Cazul „fricţiunilor“ Blue Air cu Aeroportul din Timişoara creează un precedent periculos!

Ruperea Iaşului de Timişoara a fost tragică atunci când Carpatair a renunţat la operarea acestei legături şi va fi tragică şi acum, dacă nu se va soluţiona favorabil situaţia curselor Blue Air sau nu va apărea o soluţie de înlocuire, de preferat oricare alta în afară de Tarom. Este inacceptabil ca, pentru un român, traversarea ţării între cele mai îndepărtate două oraşe să semene cu aventura deplasării între Coasta de Est şi Coasta de Vest în SUA!
Mă uit cât de mult a democratizat Blue Air zborurile Iaşi-Bucureşti, câtă lume reuşeşte să îşi ducă (inclusiv eu) o viaţă normală între cele două oraşe, fără mari bătăi de cap. Preţurile accesibile şi aeronavele mari chiar fac diferenţa! 150-200 de euro pentru un dus-întors Iaşi-Bucureşti sunt echivalentul a 3-4 curse dus-întors cu Blue Air pe care le poţi efectua într-o lună (aşa cum mi s-a mai întâmplat). Iar din această „realitate“ au de câştigat şi Iaşul, şi Bucureştiul, de vreme ce lumea cheltuie bani (taxiuri, restaurante, supermarket etc.) în două locuri din ţară. În aceste condiţii, de ce să-şi ia doar Bucureştiul „partea leului“? De ce românii nu şi-ar putea împărţi viaţa între Oradea şi Constanţa sau între Timişoara şi Iaşi? Cred că mulţi dintre noi suntem pregătiţi să facem această schimbare de mentalitate şi în stilul de viaţă. E nevoie doar de puţin ajutor din partea companiilor aeriene şi a conducătorilor de aeroporturi (majoritatea angajaţi ai statului, fir că e vorba de consilii judeţene sau de Ministerul Transporturilor), care să vadă mai departe de tariful pe care îl încasează de la companiile aeriene pentru procesarea călătorilor. Dacă aeroporturile tot sunt „ale poporului“ (adică neprivatizate), atunci să servească interesului public!

P.S. Mie-mi miroase a conflict între Blue Air şi Aeroportul din Timişoara pe motiv de Ryanair, care operează Bucureşti-Timişoara la nişte preţuri de te doare mintea (4-5 euro dus-întors). Poate totuşi înţelegem că piaţa trebuie reglată corect, cu taxe de aeroport corecte pentru toată lumea. Dacă tot statului îi place să reglementeze, atunci să intervină prin instituţiile sale acolo unde trebuie! Populisme de tip „bilet de avion de 10 ori mai ieftin ca trenul“ vor strica piaţa. Avem nevoie de legături aeriene între oraşele ţării care să fie sustenabile dpdv economic pentru companii şi ok pentru buzunarele noastre.

SURSA: George Onofrei, facebook

Comentariu

Scrie un comentariu

(obligatoriu)

(obligatoriu)