Pacienții care au suferit infarct pot fi preluați din nou la Institutul de Boli Cardiovasculare din Iași. Blocul operator este însă compromis, astfel că nu se fac operații complicate

Pacienții care au suferit infarct pot fi preluați din nou la Institutul de Boli Cardiovasculare din Iași, după ce o parte din aparatura care nu a fost afectată de incendiu, a fost repusă în funcțiune.

Managerul IBCV Iași Grigore Tinică a declarat că s-a reușit punerea în funcțiune a unor aparate, astfel că începând de sâmbătă pot fi preluați pacienții care su suferit infarct.

“Am reușit să relocăm spațiile și să punem în funcțiune o parte din aparate. Am informat SMURD-ul că putem prelua cazurile de infarct începând de azi (sâmbătă – n.r.). Intervențiile chirurgicale majore pe cord deschis dar și alte intervenții nu le putem face, pentru că blocul operator a fost total compromis“, a afirmat managerul IBCV, Grigore Tinică.

Întrebat când va funcționa institutul la parametrii normali, Tinică a spus că este greu de dat un termen, pentru că totul depinde de alocările de fonduri, dar și de procedurile pentru achiziția de aparatură.

“Asta nu mai depinde de noi, ci de accesarea fondurilor, de constructori, dar și de etapele de achiziție de noi echipamente“, a afirmat managerul IBCV Iași.

Președintele Consiliului Județean Maricel Popa a precizat ieri că pentru refacerea Institutului de Boli Cardiovasculare din Iași, afectat de incendiu, este necesară suma de 10 milioane de euro. El a precizat că a primit asigurări de la guvern că vor fi alocați banii necesari.

Maricel Popa și managerul IBCV Grigore Tinică au discutat vineri la guvern cu premierul Viorica Dăncilă și cu ministrul Sănătății Sorina Pintea, pentru a găsi soluții în vederea reluării activității la institutul din Iași.

„Am discutat astăzi (vineri – n.r.) problema cu premierul și cu ministrul sănătății și avem asigurări că institutul de cardiologie din Iași va primi finanțare prin ordonanță de urgență în vederea refacerii după incendiu. S-au înaintat mai multe variante și considerăm că ar fi nevoie de aproape 10 milioane de euro pentru refacerea clădirii, dar și pentru achiziționare de aparatură, sumă pe care Ministerul Sănătății a luat-o deja în calcul. Zilele viitoare se va decide de comun acord, care este cea mai bună variantă dintre soluțiile prezentate”, a declarat președintele CJ Maricel Popa.

Administratie, Sanatate

Scrie un comentariu

(obligatoriu)

(obligatoriu)