Comisia Europeană vrea să dea bani pentru autostrada Iași-Târgu Mureș, dar guvernul nu vine cu proiectul. Comisarul Corina Crețu: Cât timp nu primim proiecte, nu avem ce finanța

Comisarul european Corina Crețu a lansat luni, de la Bruxelles, un atac dur la adresa Guvernului PSD, pe care l-a acuzat că nu depune proiecte de infrastructură pentru a fi finanțate cu fonduri europene. Ea a dat ca exemplu autostrada IașI-Târgu Mureș.

”Spunând lucrurilor pe nume: avem bani la Bruxelles pentru proiecte de infrastructură. Nu avem proiecte. Pentru Târgu Mureș – Iași în primul rând este o prioritate a Comisiei Europene, și o spun cu toată sinceritatea, de aici, de pe podiumul Comisiei Europene, avem nevoie de a completa proiectele de infrastructură care conectează Europa, mai ales Republica Moldova, Moldova, de Europa centrală și de est. Avem bani pentru studii de fezabilitate, nu avem nicio solicitare pentru aceste studii de fezabilitate. Din păcate, am văzut că Guvernul vrea să facă această autostradă prin Parteneriat Public-Privat. Specialiștii noștri nu sunt confortabili cu această abordare pentru că înseamnă o deprioritizare a investițiilor”, a declarat Corina Crețu.

”La ora actuală mai avem în analiză un singur proiect major: proiectul de metrou Otopeni – Gara de Nord. Așteptăm Craiova – Pitești, Târgu Mureș – Iași, podul de la Brăila. Autoritățile române sunt cele care au solicitat schimbarea programului de infrastructură mare, dânșii ne-au dat niște deadline-uri care au fost deja depășite, a explicat comisarul european.

Corina Crețu a subliniat faptul că își dorește ca românii să înțeleagă că din partea Comisiei Europene există toată disponibilitatea de a finanța proiecte de infrastructură în România, dar atâta vreme cât autoritățile de la București nu transmit proiecte, Bruxelles-ul nu are ce finanța.

„Chiar vreau să vă anunț public că nu mai accept insultele din partea Guvernului României față de munca pe care o fac”, a avertizat Crețu.

S-au pierdut 2 miliarde de euro, din păcate în domeniul cel mai vulnerabil și cel mai necesar pentru România, cel al transporturilor. Pentru perioada 2014 – 2020 facem eforturi supraomenești să evităm dezangajările de fonduri”, a mai adăugat ea.

Administratie

Scrie un comentariu

(obligatoriu)

(obligatoriu)