Șeful Agenției de dezvoltare Nord-Est: Turismul ar crește cu 20 la sută în regiune în primul an după ce se face autostrada Iași-Târgu Mureș

Directorul general al Agenției de Dezvoltare Regională Nord-Est (ADRNE) Vasile Asandei susține că dacă s-ar construi autostrada Iași-Târgu Mureș, turismul în regiune ar crește cu 20 la sută.

El a precizat că în prezent durata medie a unui sejur în regiune este de numai 1,7 zile.

Vasile Asandei a declarat joi la Iași, în cadrul conferinței “Managementul destinației și provocările sale”, organizată de Pleiada Boutique Hotel, că Moldova nu stă deloc bine la capitolul infrastructură și că este obligatorie autostrada Iași-Târgu Mureș.

“Avem nevoie de infrastructură, nu stăm deloc bine. Dacă s-ar face autostrada Iași-Târgu Mureș cu siguranță ar crește cu 20 la sută turismul din regiune. Și asta încă din primul an. Întrebarea e ce facem până se va realiza autostrada? Că în următorii cinci ani, sută la sută nu se va face. Până se va realiza, ce facem, stăm și așteptăm?”, a afirmat directorul ADRNE, Vasile Asandei.

El a spus că în prezent, durata medie a unui sejur pentru un turist care vine în regiunea Nord-Est este de 1,7 zile, ceea ce este foarte puțin.

“Un turist vine în regiunea Nord-Est, o regiune cât o țară, cu o mulțime de locuri de văzut și nu stă nici două zile. Este extrem de rău pentru Moldova. Dacă am avea un concept unitar, dacă am avea un brand, dacă am ști cum să aducem turiști și să le facem un program de o săptămână cu siguranță ar avea ce face aici. Am venit în primăvară cu un grup de turiști străini în Iași la o conferință internațională cu oameni din 35 de țări și care au spus ce frumos este. Apoi s-au dus prin împrejurimi și au văzut că avem și un Ceahlău și niște lacuri și niște mănăstiri și Cheile Bicazului, dar și Bucovina”, a adăugat Vasile Asandei.

“Lumea de mâine va arăta diferit de cea de azi. Dacă nu ținem aproape ca un pluton la război și nu ne pregătim bine, nu vom face față acestei lumi. Avem un mare avantaj, un patrimoniu turistic excepțional, o natură pe care mulți în viitor o vor căuta. Moldova are nevoie clar de un brand, dar trebuie văzut cum îl gândim ca să ne reprezinte”, a precizat directorul general ADRNE, Vasile Asandei.

Afaceri

Scrie un comentariu

(obligatoriu)

(obligatoriu)