Dumitru Fodor, fondator Vetro: Cauta.vet poate deveni, prin parteneriatul strâns cu medicii, standardul pieței noastre veterinare

Aţi ajuns acum la alt nivel al proiectului Cauta.vet. Ce înseamnă pentru Vetro, pentru dumneavoastră, acest proiect?

Momentul actual al dezvoltării proiectului Cauta.vet marchează trecerea de la o platformă de informare despre sănătatea animalelor de companie de către medicii veterinari spre o platformă de soluții integrate pentru promovarea medicinei veterinare. Caută.vet este, prin noile sale facilități, teleconsultație, shop online pe bază de recomandare a medicului, un catalizator al relației dintre medicul veterinar și proprietarul de animale de companie.

Este un moment important pentru întreaga piață veterinară, pentru că, prin dezvoltarea platformei de soluții Cauta.vet, ne folosim, practic, atât de expertiza echipei noastre medicale, cât și de experiența colaborării cu medicii veterinari pentru a susține dezvoltarea unui ecosistem de business axat pe valori și pe performanță. Noi, echipa Vetro, suntem preocupați de inovație și vrem să confirmăm, încă o dată, că suntem un vector important de schimbare pe această piață.

Ce înseamnă astăzi Cauta.vet?

Ne dorim ca partenerii noștri, medicii veterinari, să vadă platforma drept principalul lor instrument de lucru pentru a-și atinge obiectivele.

Contextul actual ne-a determinat să fim și mai receptivi la instrumentele digitale și aplicabilitatea lor. Nu este pentru prima oară când tehnologia a schimbat comportamente și modele de business.

Concret, de ce propunem medicilor această platformă de soluții? Am putea vorbi zile în șir despre beneficii și despre unde se poate ajunge, dar este suficient să ne concentrăm pe trei mari argumente:

Medicii veterinari pot deveni acum printre primii parteneri ai unei platforme de soluții, pe care, împreună, o putem transforma în câțiva ani într-un standard al pieței noastre veterinare.

Ați creat un shop pentru proprietarii de animale și medici deopotrivă? De ce ar trimite medicul pacientul să cumpere din online, dacă el a venit în cabinet și îi poate vinde produsele pe loc?

În ultimul timp, este din ce în ce mai evidentă tendința unor proprietari de animale să contacteze medicul pe Whatsapp, la telefon sau pe chat-ul privat al cabinetului pentru sfaturi și recomandări privind produsele de îngrijire, antiparazitare, probleme recurente etc. Deseori acest efort înseamnă pentru medic timp furat din alte activități medicale, administrative și 0 rezultate. Medicul recomandă un produs unui părinte de animal, dar acesta îl poate achiziționa de oriunde de pe internet, chiar din afara României.

Dacă medicul veterinar va aduce în Cauta.vet, inclusiv în shop, proprietarul, dacă va folosi facilitatea de teleconsultație, atunci atât părintele, cât și medicul vor avea de câștigat. Proprietarul de animale va câștiga un medic curant care știe totul despre animăluțul lui, are imaginea completă a nevoilor și comportamentului animalului (inclusiv ce mănâncă sau ce șampon folosește) și îl poate consilia ușor, indiferent de gravitatea problemei, chiar și când este plecat în vacanță. Practic, va avea un fel de „medic de familie” al companionului lui.

Pe de altă parte, medicul din cabinet va putea cuantifica eforturile sale, va păstra clientul mai aproape de el, îl va fideliza, știind oricând care-i este istoricul, medicația și hrana animalului de care are grijă, va avea posibilitatea de a recomanda produse dintr-un portofoliu extins, va scăpa de grija și costul aprovizionării, gestiunii stocurilor, termenelor de livrare, ambalării, livrării, încasării, promovării, spațiului de depozitare și, nu în ultimul timp, va avea posibilitatea de a câștiga noi clienți: cei care preferă online-ul şi ajung greu și numai dacă „arde” într-un cabinet.

Așadar, inovația pe care o aducem noi în piață este că noi targetăm prin marketing și comunicare clientul final, dar în centrul Cauta.vet este medicul veterinar și business-ul acestuia.

Cum sunt  preturile produselor pe site, comparativ cu de pe alte site-uri de profil? Mai mici, mai mari? Veți merge pe strategia prețului mic pentru a câștiga clienți?

Evident, de la lansarea shop.Cauta.vet, politica de prețuri a suscitat cele mai vii dezbateri. Am conceput această platformă ca instrument al medicilor veterinari și tot împreună cu ei vom găsi cea mai bună strategie de preț. De altfel, întregul proiect Cauta.vet este o platformă vie, ne vom consulta permanent cu comunitatea de medici, îl vom adapta cerințelor medicilor și părinților de animale pentru că acesta este obiectivul nostru major- o platformă cu efecte pozitive atât pentru medici cât și pentru proprietarii de animale.

De ce platformă online? Cabinetele sunt extrem de aglomerate și acum.

Să ne gândim din punctul de vedere al medicului: Da, cabinetele sunt aglomerate de cazuri grave. Cât de multe poți trata într-o zi, într-o săptămână, într-o lună? Care este limita de venituri pe care o poți atinge doar tratând cazuri complicate? Care este limita de suportabilitate din punctul de vedere al costurilor pentru un proprietar? Iată întrebări la care, odată ce medicul veterinar va răspunde, va ști motivele pentru care, deși muncește tot mai mult, veniturile nu cresc pe măsură. O platformă de soluții online te degrevează de acele responsabilități birocratice sau logistice și te lasă să îți practici cu pasiune doar meseria de bază, fără să ai un sfert de normă de contabil, un sfert de normă de specialist Facebook, altă jumătate de normă ca dispecer.

Pe de altă parte, să ne gândim la animale și la părinții lor: vizita la cabinetul aglomerat nu este o experiență plăcută pentru nici una din părți. Putem schimba asta folosind instrumentele platformei Cauta.vet.

Este reglementată teleconsultația în România?

Teleconsultația, telemedicina nu sunt reglementate deloc în domeniu veterinar din România, dar asta nu înseamnă că nu ar trebui. Chiar invit comunitatea medicilor veterinari să discutăm acest subiect, sa analizăm împreună beneficiile acestui serviciu pentru activitatea cabinetelor veterinare pentru proprietarii si pentru sănătatea animalelor lor.

O teleconsultație poate fi o discuție cu proprietarul de animale pentru a recomanda produse de îngrijire sau pentru a verifica felul în care decurge recuperarea unui animal deja tratat. O teleconsultație poate fi un triaj, dacă vreți, pentru cazurile care necesită deplasare imediată sau cele care mai pot fi amânate până când se eliberează un loc în programul unui medic din clinică.

De ce să-mi fac site al cabinetului în Cauta.vet dacă am deja propriul site sau pagină de Facebook?

Din analizele noastre, amprenta digitală a cabinetelor veterinare din România este una foarte slabă sau inexistentă în prea multe cazuri. De aici și succesul indexării celor peste 500 de cabinete veterinare în Cauta.vet: în multe cazuri, primul rezultat în căutarea pe Google a unui medic sau unui cabinet se întoarce deja din Cauta.vet. Fiind deja o platformă cunoscută, afilierea la Cauta.vet produce efecte aproape imediate, pe când a o lua pe cont propriu și a implementa o strategie corectă de marketing și promovare pentru cabinetul veterinar individual, spre exemplu, înseamnă o investiție de bani și timp importantă, de multe ori peste nivelul pe care încasările din medicina veterinară le permit astăzi. Pe de altă parte, majoritatea părinților de animale sunt extrem de conectați la tehnologie, iar cabinetele care sunt „up to date” cu cele mai noi idei, vor transmite un mesaj pozitiv clienților lor.

Am învățat multe din colaborarea cu medicii veterinari și noi, echipa Vetro, suntem convinși că, împreună cu ei găsim cele mai bune soluții pentru evoluția pieței veterinare în România și pentru binele animalelor.

Medicii care vor să discute despre acest proiect, au întrebări, le pot adresa la adresa de email: partener@cauta.vet sau pot lăsa datele de contact aici: https://bit.ly/36kdz5k.

Afaceri

Scrie un comentariu

(obligatoriu)

(obligatoriu)