ZF. Drama afacerilor româneşti: Avem idei, avem proiecte, avem piaţă, avem bani. Nu avem cu cine să le facem, nu găsim oameni pentru execuţie

Generaţiile care vin din spate şi care ar trebui să ia frâiele afacerilor au alte preocupări, nu vor să îşi dea sufletul la birou, vor un echilibru între job şi viaţa personală, sunt mai puţin luptători şi determinaţi să fie primii, să câştige teren, iar la prima execuţie a bugetului, la prima ratare de target a vânzărilor clachează şi nu ştiu ce să facă.

Mai mult decât atât, sunt mai slab pregătiţi din punct de vedere tehnic, pentru că au mai puţină curiozitate de a afla cum se face un lucru. Dar cea mai importantă slăbiciune este legată de lipsa dorinţei de a conduce oameni, de a fi în frunte, în special în momentele de criză. Şi cum crizele economice sunt din ce în ce mai dese pentru că cifrele nu mai cresc ca înainte, într-o piaţă unii pot fi pe plus, iar alţii pe minus, presiunea este prea mare pentru a o suporta şi a o administra ca lideri.

Până în criză, bugetele se făceau lună de lună, exista avantajul inflaţiei sau al cursului de schimb, toată lumea era pe plus. Nu mai este aşa, există o presiune fantastică pe costuri şi preţuri şi nu mai poţi să ai creşteri de vânzări prin scumpirea produselor sau a serviciilor. Profitul şi marja se obţine mai mult prin organizare internă, prin administrarea afacerii şi mai puţin prin creşterea vânzărilor cu „double digits”.

Românii care au plecat să muncească în afară, ar putea constitui o soluţie, dar ei se întorc mai degrabă să îşi facă mica lor afacere decât să mai lucreze pentru cineva.

Citeste comentariul semnat de Cristian Hostiuc pe zf.ro

Afaceri, Comentariu

Scrie un comentariu

(obligatoriu)

(obligatoriu)