Dor de Verde, afacerea care a pornit de la zacusca mamei. Adina Bordei: Încet-încet, oamenii încep să conștientizeze că un produs natural înseamnă sănătate

Se zice că ești ceea ce mănânci, doar că de cele mai multe ori nu aplicăm principiul ăsta, fie din lipsă de timp, fie pentru că nu găsim produsele sănătoase pe care le ni le dorim.

Adina Bordei a deschis magazinul Dor de Verde în octombrie 2015, mai degrabă dintr-o necesitate. Este născută în București și a inițiat proiectul de una singură, convinsă că orașul ei adoptiv are nevoie de un asemenea magazin, iar producătorii locali merită valorificați și apreciați.

Nu era pasionată neapărat de agricultură, dar căuta produse naturale, pe care însă cu greu le găsea. În plus, se săturase de salariul pe vânzări la firma unde era angajată și voia un drum propriu, chiar dacă asta presupunea mai multe griji și mai multă muncă.

„Nu aveam nici o tangență cu agricultura, nu eram pasionată. Am pornit afacerea cu ideea de a avea zacuscă de calitate, cum făcea mama. Nu găseam în comerț, pentru că nu exista un magazin cu produse care să aibă gustul de acasă. Am vrut produse fără E-uri și fără chimicale. Așa a apărut ideea cu magazinul Dor de Verde”, susține Adina.

A început să caute producători mai mici, nu doar în județul Iași, ci și în județele din Moldova, pentru că și-a dorit ca Dor de Verde să vândă produse unice.

La magazinul care funcționează pe stradela Bărboi nr. 5 din Iași se găsesc legume și fructe de sezon, dar și sucuri naturale, oțet, semințe de in, boabe de muștar, dulcețuri, miere, murături sau uleiuri presate la rece.

Nu lipsește evident zacusca, pe care o aduce de la Cămara Moldavă, o afacere de familie din județul Bacău. Pe perioada verii Dor de Verde trimite produse, producătorul din Bacău fiind axat nu doar pe zacuscă, ci și pe dulcețuri și siropuri.

Vedetele de sezon sunt cireșele aduse din livezile de la Comarna și căpșunile, care vin de la Poiana, localitate din nordul județului Iași.

„E alergătură multă, dar știu că-s produse bune. Mă trezesc și la cinci dimineață și plec după marfă, dar îmi place ceea ce fac”, susține Adina Bordei.

Cam o treime din vânzări se fac în magazin, iar restul provine din online, comanda minimă fiind de 50 de lei. Dor de Verde a primit comenzi chiar și din afara Iașului, inclusiv din București.

„Am clienți chiar și din Capitală. Mă duc seara și las cutia la firma de curierat, iar dimineață cei care fac comanda au produsele la ușă”, spune Adina Bordei.

Vânzările sunt pe creștere, iar fondatoarea Dor de Verde vrea să se orienteze și către livrarea de fructe pentru angajații din companii.

Avem un contract deja semnat, e vorba de o companie din Iași cu 200 de oameni, iar de la 1 iunie le ducem fructe. Cu restaurantele e mai greu, se pare că nu prea caută calitatea, preferă să ia din supermarketuri”, spune Adina.

Se observă o creștere a calității la producători. Cei cu care lucrez au toate actele puse la punct. Există un interes mai mare și din partea cumpărătorilor, încet-încet oamenii încep să conștientizeze că un produs natural înseamnă sănătate”, afirmă Adina Bordei, cea care se ocupă de afacerea Dor de Verde.

Afaceri

Scrie un comentariu

(obligatoriu)

(obligatoriu)