Corespondenţă între deputata USR Monica Berescu şi Ministerul Transporturilor pe tema reintroducerii zborurilor TAROM pe rutele Iaşi-Timişoara şi Iaşi-Cluj. Grindeanu: Cele două zboruri nu sunt profitabile

Deputata USR Monica Berescu a cerut Ministerului Transporturilor, într-o interpelare, să explice dacă este posibilă reluarea zborurilor TAROM pe rutele Iaşi-Timişoara şi Iaşi-Cluj Napoca. Totodată, Berescu solicita ministerului să spună dacă TAROM are vreo strategie privind conectarea oraşelor importante ale ţării.

Interpelarea a fost făcută în urmă cu trei săptămâni, iar între timp ministrul Sorin Grindeanu a şi dat răspunsul.
Grindeanu afirmă că TAROM este o societate comercială care activează pe o piaţă concurenţială, iar obiectivul este acela de a înregistra profit.

”Referitor la cursele Iaşi-Cluj Napoca şi Iaşi-Timişoara, TAROM a renunţat la aceste zboruri din motive de profitabilitate, în sensul în care costurile pentru operarea lor erau mai mari decât veniturile generate. TAROM monitorizează nivelul cererii din piaţă pentru destinaţiile pe care le-ar putea deservi. Pentru ca aceste zboruri să fie reluate este necesar ca cererea să fie la un nivel suficient de mare pentru acoperirea costurilor de operare”, a răspuns ministrul Sorin Grindeanu la interpelarea deputatei USR de Iaşi, Monica Berescu.

Directorul Aeroportului Iaşi, Romeo Vatră, susţine că există cerere mare pentru zborurile Iaşi-Timişoara şi Iaşi-Cluj-Napoca, dar ”nu prea avem companii capabile să deschidă rute interne noi”, întrucât pentru acest lucru e nevoie de flotă aeriană pe măsură, dar şi resurse financiare importante. El nu a făcut vreo referire la TAROM, dând de înţeles că zborurile de la Iaşi către Cluj şi Timişoara ar putea fi operate şi de companii aeriene private.

Politica

Scrie un comentariu

(obligatoriu)

(obligatoriu)